3/9/10

Qui perd? Catalunya. Qui guanya? Barcelona


Abans d'ahir, dia 1 de setembre, vam tornar a viure un episodi més del centralisme al qual té exposat Barcelona a la resta de Catalunya: l'entrada en funcionament de la base de Ryanair a Barcelona.
Analitzant la situació:
Aeroport del Prat: Quantes aerolinies hi ha a l'aeroport del Prat? Més de 50?
Aeroports de Girona, Reus i Lleida: Aerolinies estables - Ryanair i Vueling (en el cas de Lleida)
Ara resulta que Ryanair desembarca a Barcelona i això afectarà a les connexions que la companyia té des dels altres aeroports catalans. Després veus a les declaracions d'alguns Barcelonins (respectables però egoistes) dient que ja era hora que Ryanair operés des de l'aeroport del Prat. Amb tot el respecte, si aquesta gent vol volar a alguna de les destinacions on vola Ryanair, ja ho podia fer amb qualsevulla altra aerolinia des de l'aeroport del Prat. En necessitaven una altra? En canvi des de Girona, Reus o Lleida només teniem l'opció de Ryanair per fer un d'aquests trajectes.
El que està passant aquí és en part culpa d'una mala gestió dels costos de les taxes aeroportuaries que aplica AENA. Com pot ser la poca diferència de costos que té Barcelona envers Girona i Reus?
No ens hauriem de preguntar perquè Catalunya i Espanya són els dos unics estats de la UE on Ryanair vola als aeroports principals? Ryanair no vola a Paris - Charles de Gaulle o a Orly, ni tampoc a Milà - Linate o Malpensa, ni a Frankfurt - Main.
En canvi a Catalunya i a Espanya vola a Madrid, Barcelona, Màlaga, Alacant, Palma de Mallorca (aquest ultim s'entén ja que no hi ha aeroport comercial secundari).
La pregunta és: si a Madrid, Ryanair operés en un hipotètic aeroport a Rivas - Vaciamadrid, Fuenlabrada, Getafe o qualsevulla altra localitat de les rodalies, el govern permetria que la companyia se n'anés a Barajas?
S'ha de tenir en compte una cosa. En el cas de Girona, no només volem els gironins, també molta gent de la Catalunya Central, àrea metropolitanan Nord, Catalunya Nord i fins i tot algunes comarques pirinenques. El mercat hi és.
Conclusió de tot això: Aqui a Catalunya sempre acaben pagant els mateixos. Perdem els catalans, guanyen els barcelonins.

4 comentaris:

Quim Amorós Le-Roux ha dit...

Albert, jo no se a Girona, però a les comarques de Tarragona. A L’aeroport de Reus, Ryanair ens ha pres el pel a tots els ciutadans.
Per a continuar amb la línia, va exigir unes reformes integrals molt important, així es va millorar la pista, es va canviar la torre de Control, es va construir una terminal nova i es van ampliar els aparcaments, després de acomplir amb totes les seves exigències, ara ens amenaça que fotarà el camp.
Quina barra, quina presa de pel!!.

aldoma18 ha dit...

Home, la terminal de l'aeroport de Girona s'ha reformat completament, se n'utilitza molta part de l'espai que abans estava buit, s'han contruït aparcaments de pisos al davant i al costat, s'hi ha obert botigues i restaurants, s'han creat més portes d'embarcament, nous mostradors de facturació.

Sara Rosés ha dit...

Totalment d'acord amb la teva opinió Albert!!!

Godilhaire ha dit...

lo centralisme es pas lo monopòli de las capitalas dels Estats.