29/1/10

Infraestructures i traspassos deficients

Certament, l'estat ha traspassat a la Generalitat alguns dels serveis relacionats amb les rodalies, s'està negociant el traspas dels aeroports catalans i l'enllestiment d'algunes de les infraestructures claus pel territori català. Doncs bé, darrerament ha aparegut el moviment d'una comarca sense tren, que reclama una estació de rodalies a les seves proximitats. La Garrotxa demana una estació de rodalies a la localitat Osonenca de Torelló. Una comarca que des de la pèrdua del ferrocarril a Girona, havia estat aillada de la resta fins a les inauguracions de l'Autovia a Besalú i el tunel de Bracons, tot i la modificació del projecte original, en el que es projectava una via ràpida amb dos carrils per sentit. A la mateixa línia de Torellò, està en estudi el desdoblament de la línia, sense especificar si aquest es realitzarà fins a la capital Osonenca, Ripoll o Puigcerdà.
Un altre dels punts conflictius és el traspàs dels aeroports a la Generalitat, en el que continua una pugna entre la Generalitat i l'estat pel pes que tindrà l'administració catalana en la presa de decisions de l'aeroport. Mentre continua la pugna per aquest, no se'n parla dels aeroports de Reus i Girona. Sembla ser que al govern de la Generalitat l'unic que li importa és Barcelona.
Per part de l'estat, cal dir que la col·laboració no és ni de bon tros la que hauria de ser, però això no és cap novetat.
I que se'n fa de les autovies A-2 i A-7? L'A-2 porta ja mesos aturada ja que no s'assigna la concessió del traçat a una nova empresa per la fallida d'una de les que el tenia assignat, i un altre tros del traçat, s'han incrementat els costos i ara l'estat ha de fer una nova adjudicació. Si això no fos a Catalunya i fos, a Madrid, probablement ja estaria desencallat.
Pel que fa a l' A-7, sembla que s'ha desencallat el projecte fins a Vilafranca del Penedès. Per quan el tram fins a Barcelona? Segueix essent una incògnita.